INTEGRITETSPOLICY OCH T&C
INTEGRITETSPOLICY
Senast uppdaterad: 10 november 2024
Välkommen till denna webbplats https://polaire98.com/ eller https://polaire98.se/, som ägs eller drivs av Polaire98. Polaire98 hänvisas även till i denna integritetspolicy som “vi”, “oss” eller “vår”.
Polaire98 värdesätter sina kunder och respekterar deras integritet. Ditt besök på webbplatsen och din användning av de tjänster eller funktioner vi tillhandahåller är föremål för våra villkor.
Denna policy (tillsammans med våra villkor och eventuella andra dokument som hänvisas till i den) anger grunden på vilken vi samlar in och behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi samlar in från dig. Vi är personuppgiftsansvariga för dina personuppgifter. Läs denna integritetspolicy noggrant för att förstå vår syn och praxis gällande dina personuppgifter och hur vi kommer att behandla dem.
Vår webbplats är inte avsedd för, och bör inte användas av, barn under 13 års ålder. Vi samlar inte medvetet in någon information från barn under 13 år.
Denna integritetspolicy täcker inte information som du skickar in på andra webbplatser. Om du till exempel postar något på tredjepartswebbplatser som Facebook, Twitter, Instagram eller YouTube (“Tredjepartswebbplatser”) styrs den informationen av integritetspolicyerna på dessa webbplatser och inte av denna integritetspolicy. På samma sätt, om du postar något på en annan webbplats som drivs av ett varumärke inom vår grupp (“Associerade webbplatser”) styrs den informationen av integritetspolicyerna på dessa associerade webbplatser och inte av denna integritetspolicy. Du bör alltid kontrollera villkoren och integritetspolicyerna som är publicerade på Tredjepartswebbplatser och Associerade webbplatser.
Förord – Returer, återbetalningar och reklamationer På Polaire98 prioriterar vi kundnöjdhet och är engagerade i att erbjuda tydliga och rättvisa policyer för att säkerställa en positiv shoppingupplevelse. Nedan hittar du viktig information om vår retur- och återbetalningspolicy samt vår reklamationspolicy för defekta varor.
Om du av någon anledning inte är helt nöjd med ditt köp kan du begära en återbetalning inom 14 dagar av mottagen vara, förutsatt att varan returneras i originalskick och förpackning. Observera att kunden ansvarar för returfraktkostnaden.
Dessutom, om du upptäcker en defekt på en produkt, har du rätt att reklamera inom 3 år av mottagen produkt, enligt gällande konsumentskyddslagar. För godkända reklamationer täcker vi returfraktkostnaden och tillhandahåller antingen en felfri ersättningsprodukt eller erbjuder en återbetalning, beroende på vad som är mest lämpligt.
Vi är engagerade i att upprätthålla dessa policyer med transparens och integritet, för att säkerställa dina rättigheter och din tillfredsställelse som en värdefull kund.
- Hur/när vi samlar in personuppgifter från dig Information du ger oss: Du kan lämna personuppgifter om dig själv när du:
besöker vår webbplats fyller i formulär på vår webbplats eller i butik eller på annat sätt kontaktar oss via telefon, e-post eller på annat sätt; prenumererar på vår tjänst eller lägger en beställning på vår webbplats; skickar in förfrågningar, feedback, förslag, idéer eller annan information; deltar i våra kundnöjdhetsundersökningar eller annan marknadsundersökning; och/eller kommunicerar med oss via sociala nätverkssajter, tredjepartsappar eller liknande tekniker; gör en intresseanmälan för att påbörja en försäljning av våra produkter eller för att få mer information kring försäljningsmöjligheter.
Information vi tar emot från andra källor: Vi kan få information om dig om du använder någon av de andra webbplatserna vi (eller något varumärke inom vår grupp) driver eller andra tjänster vi tillhandahåller. I så fall har vi informerat dig när vi samlade in den informationen att den kan delas internt och kombineras med data som samlas in på denna webbplats. Vi samarbetar också med tredje parter (inklusive t.ex. betalnings- och leveranstjänster, annonseringsnätverk, marknadsföringstjänster, analysleverantörer, sökinformationsleverantörer etc.) och kan få information om dig från dem.
- Personuppgifter vi samlar in om dig: Vi kan samla in och behandla följande personuppgifter om dig, som du lämnar till oss, exempelvis:
demografisk information (såsom ålder och/eller annan information som kan identifiera dig som individ); svar på kundnöjdhetsundersökningar eller marknadsundersökningar (såvida dessa inte lämnats anonymt); finansiell information och kreditkortsinformation; ditt telefonnummer och e-postadress; information om du vill samla in pengar på en skola, förening, lag eller gymnasium; för smidigare hantering kan vi även samla in: förnamn, efternamn, adress, postnummer, ort/stad, förening/skola/klassnamn; och/eller
Vi kan också samla in information automatiskt från dig. Till exempel, om du kontaktar oss med ett klagomål eller en fråga, kan vi spara en logg över telefonnumret som användes för att skicka ett meddelande till vårt kundservicenummer samt korrespondensen och tiden det tog för oss att hantera din förfrågan eller ditt ärende. Vi kan också registrera din tillfredsställelse med de tjänster vi har tillhandahållit.
- Användning av dina personuppgifter: Vi kan använda personuppgifter som vi har om dig på följande sätt:
för att slutföra din beställning (inklusive att bekräfta din beställning och kommunicera med dig om det skulle uppstå några problem gällande beställningen); för att säkerställa att din beställning levereras korrekt; för bokförings-, fakturerings-, rapporterings- och revisionsändamål; för kreditkontroll eller screening; för autentisering och identitetskontroll samt för att särskilja dig från andra användare; för verifiering och granskning av kredit-, betalkort eller andra betalningskort; för säkerhet, juridiska och administrativa syften samt för interna operationer, inklusive felsökning, dataanalys, tester, forskning, statistiska och undersökningssyften; för kundsupport och service, såsom att identifiera dina shoppingpreferenser och behov; för att hålla dig uppdaterad om våra senaste kollektioner, produkter och evenemang; för att meddela dig om eventuella ändringar i våra tjänster; för att bearbeta din intresseanmälan och kontakta dig angående försäljningsmöjligheter; för att leverera varor till den adress du angett vid intresseanmälan; och/eller
- Laglig grund för behandling: Vi kommer endast att behandla dina personuppgifter där vi har en laglig grund för att göra det. Den lagliga grunden beror på ändamålen för vilka vi har samlat in och använder dina personuppgifter. I nästan varje fall kommer den lagliga grunden att vara en av följande:
Samtycke: Till exempel, där du har gett ditt samtycke till att få viss marknadsföring från oss. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke, inklusive genom att klicka på länken “avsluta prenumeration” längst ner i alla marknadsföringsmejl vi skickar dig. Våra legitima affärsintressen: Där det är nödvändigt för oss att förstå våra kunder, marknadsföra våra tjänster och driva verksamheten effektivt, förutsatt att detta sker på ett legitimt sätt som inte påverkar din integritet och andra rättigheter orimligt. Till exempel, när vi genomför marknadsanalyser för att förstå våra kunder tillräckligt för att skapa nya tjänster och förbättra varumärkets profil. Fullgörande av ett avtal med dig (eller för att vidta åtgärder innan ett avtal ingås med dig): Till exempel, när du har köpt en produkt av oss och vi behöver använda dina kontaktuppgifter och betalningsinformation för att behandla din beställning och skicka produkten till dig, eller när du gör en intresseanmälan för att påbörja en försäljning av våra produkter. Rättslig förpliktelse: Där vi är föremål för en juridisk skyldighet och behöver använda dina personuppgifter för att uppfylla denna skyldighet.
- Avregistrering från direktmarknadsföring Du kan när som helst be oss att inte skicka dig marknadsföringskommunikation (i) via e-post genom att klicka på avregistreringslänken i de marknadsföringsmejl du får från oss.
- Utlämnande av din information Vi anlitar från tid till annan andra noggrant utvalda och övervakade företag och individer för att utföra uppgifter å våra vägnar för att säkerställa effektiv drift och kontinuerlig förbättring av denna webbplats och våra tjänster. Vi kan dela din information med utvalda tredje parter, inklusive:
Leverantörer och underleverantörer för att genomföra kontrakt vi ingår med dem eller dig (t.ex. för att behandla din beställning, inklusive auktorisering och validering av kredit- eller betalkortstransaktioner, tillhandahållande av leveranstjänster, dataanalys, etc.). Dessa företag eller individer kan ges tillgång till dina personuppgifter för att utföra sina uppgifter, men de får inte använda informationen för något annat syfte.
Analys- och sökmotorleverantörer som hjälper oss att förbättra och optimera vår webbplats.
Om Polaire98 (eller dess moderbolag och dess dotterbolag) eller i stort sett alla dess tillgångar förvärvas av en tredje part, kommer personuppgifter om våra kunder att utgöra en av de överförda tillgångarna.
Analys- och sökmotorleverantörer som hjälper oss att förbättra och optimera vår webbplats.
Vi kan dela dina personuppgifter om vi är skyldiga att lämna ut eller dela dina personuppgifter för att uppfylla en juridisk förpliktelse, eller för att genomdriva eller tillämpa våra andra villkor eller andra avtal, eller för att skydda våra rättigheter, egendom eller säkerhet (eller våra kunders eller andras rättigheter, egendom eller säkerhet). Detta inkluderar att utbyta information med andra företag och organisationer för att förebygga bedrägerier och minska kreditrisker.
- Var vi lagrar och behandlar dina personuppgifter Dina personuppgifter kan lagras i databaserna hos de tjänster vi använder för att hantera vår webbplats, inklusive Hostinger, WordPress och WooCommerce. Observera att de data vi samlar in från dig kan överföras till och lagras på platser utanför det land där de ursprungligen samlades in. Detta inkluderar länder som kan ha mindre strikta eller inga dataskyddslagar jämfört med EES eller Storbritannien.
Denna överföring är nödvändig för att vi ska kunna utföra de åtgärder som krävs för att fullfölja vårt avtal med dig, då vissa av dessa uppgifter kan hanteras av personal utanför EES eller Storbritannien. Sådan personal kan vara inblandad i olika funktioner, inklusive orderhantering, betalningshantering och tillhandahållande av supporttjänster.
När dina personuppgifter överförs på detta sätt, kommer vi att vidta alla rimliga åtgärder för att säkerställa att tillräckliga skyddsåtgärder finns på plats för att skydda din information och att den hanteras säkert i enlighet med denna integritetspolicy. Vi förlitar oss på godkända dataöverföringsmekanismer för att säkerställa att din information omfattas av tillräckligt skydd i mottagarlandet.
- Lagring och förstöring av data Vi kan lagra data så länge det är nödvändigt för att tillhandahålla produkter och tjänster till dig och andra, så länge vi är juridiskt skyldiga att göra det. Vi kan också hålla en registrering av korrespondens med dig (till exempel om du har gjort en anmälan) så länge som är nödvändigt för att skydda oss från ett juridiskt krav.
- Rättigheter för registrerade Du har vissa rättigheter rörande din personliga information. Dessa inkluderar: rätten att motsätta dig behandlingen av din information för vissa ändamål, rätten att få tillgång till din personliga information och möjligheten att radera, begränsa eller ta emot en maskinläsbar kopia av din personliga information. I den mån behandlingen baseras på ditt samtycke, kan du återkalla ditt samtycke när som helst.
Om du vill utöva någon av dina rättigheter, vänligen skicka din begäran via e-post här.
Vi kommer att hantera alla begärningar om att utöva dina rättigheter i enlighet med tillämplig lag och relevanta juridiska undantag. Om du vill utöva någon av dessa rättigheter, vänligen kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna nedan.
Du kan också ha rätt att klaga till en dataskyddsmyndighet om du anser att vi har behandlat din personliga information på ett sätt som är olagligt eller bryter mot dina rättigheter. Om du har sådana farhågor ber vi dig först att kontakta oss (med hjälp av kontaktuppgifterna nedan) så att vi kan undersöka och förhoppningsvis lösa dina bekymmer.
- Ändringar i vår integritetspolicy Eventuella ändringar vi kan göra i vår integritetspolicy i framtiden kommer att publiceras på denna sida. Vänligen kontrollera ofta för att se eventuella uppdateringar eller ändringar av vår integritetspolicy.
- Kontakt Frågor, kommentarer eller förfrågningar angående denna integritetspolicy är välkomna och bör adresseras via e-post:
T&C Datum för senaste uppdatering: 5 november 2024
Välkommen till Polaire98 EU-webbplats (den “Polaire98-webbplatsen” eller “Webbplatsen”), som drivs av Polaire98.
Genom att lägga en beställning hos Polaire98 för produkter som säljs på Webbplatsen (“Polaire Vol.1; Polaire Grand; Polaire Voyage”) anses du ha läst, förstått och godkänt dessa villkor (“Villkoren”). Vänligen läs dessa Villkor noggrant och, om du är missnöjd med något avsnitt, bör du kontakta en av våra kundtjänstrådgivare innan du lägger en beställning hos oss.
Vi ändrar dessa Villkor från tid till annan. Vänligen kontrollera högst upp på denna sida för att se när dessa Villkor senast uppdaterades. Varje gång du beställer produkter från oss kommer de Villkor som gäller vid tidpunkten för din beställning att gälla för kontraktet mellan dig och oss. Om vi måste revidera dessa Villkor och detta har en väsentlig påverkan på din beställning, kommer vi att kontakta dig för att ge dig rimlig förvarning om ändringarna och informera dig om hur du kan avboka kontraktet om du inte är nöjd med ändringarna.
Berättigande För att kunna göra ett köp genom Webbplatsen måste du ge information om dig själv, inklusive men inte begränsat till, ditt namn, telefonnummer och e-postadress, som är sann, korrekt, aktuell och fullständig i alla avseenden. Vi kan ändra registreringskrav från tid till annan. Vid beställning kommer du att ombes att ange betalningsinformation, och genom att göra det bekräftar och garanterar du att den betalningsinformation du tillhandahåller är giltig och korrekt, och att du är den person som anges i faktureringsinformationen som lämnas.
Prispolicy Vi har tagit stor omsorg om att förbereda innehållet på denna webbplats för att säkerställa att produktdetaljer, beskrivningar och priser är korrekta vid publiceringstillfället. Vi kommer dock endast att acceptera beställningar om det inte förekommer väsentliga fel i produktbeskrivningen eller priset som visas på denna webbplats. Alla priser anges exklusive fraktkostnader. Den totala kostnaden för din beställning kommer att vara priset på de beställda produkterna plus eventuella tillämpliga fraktkostnader, som anges under kassan.
Tillgänglighet Alla produkter är föremål för tillgång. Giltigt angivna priser på vår webbplats gäller så länge produkterna är tillgängliga eller som annars anges på vår webbplats. Vi kommer att informera dig så snart som möjligt om de produkter du har beställt inte är tillgängliga.
Produkter kan variera något från sina bilder. Bilderna av produkterna på vår webbplats är endast avsedda för illustrativa syften. Även om vi har gjort varje ansträngning för att visa färgerna korrekt, kan vi inte garantera att en enhets visning av färgerna korrekt återspeglar färgen på produkterna. Din produkt kan variera något från dessa bilder.
Beställningsfel Du kan korrigera fel på din beställning fram till dess att du klickar på ‘skicka beställning’ på den sista sidan av vår beställningsprocess.
Bekräftelse och acceptans av din beställning Vi kommer att meddela dig via e-post så snart som möjligt för att bekräfta mottagandet av din beställning och ge dig ett ordernummer. Du kommer att få två e-postmeddelanden från oss när din beställning behandlas: ett e-postmeddelande om orderbehandling för att bekräfta dina beställningsuppgifter och ett e-postmeddelande om slutförd order, som kommer att innehålla spårningsinformation när dina varor har skickats.
Om vi inte kan uppfylla din beställning efter att ha bekräftat den, kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon för att informera dig om situationen. Ett juridiskt bindande kontrakt mellan oss kommer att bildas när vi skickar e-postmeddelandet om slutförd order med spårningsuppgifter (eller, i sällsynta fall, när vi skickar produkterna om detta e-postmeddelande inte skickas på grund av ett behandlingsfel) (“Kontrakt”).
Om du behöver någon information angående din beställning, vänligen kontakta oss via e-post och inkludera ditt ordernummer. Observera att vi kanske inte kan acceptera din beställning om en vara är slut i lager, om ett produktfel har identifierats, eller om vi inte kan få godkännande för din betalning.
Leverans Vi erbjuder leveranser till följande länder: Österrike, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien och Sverige. Om du har frågor om leveranser utanför dessa länder, vänligen kontakta vårt kundserviceteam på +46 40 620 72 40 för hjälp.
För beställningar under 30 € kostar standardfrakt 3 €, medan beställningar på 30 € eller mer kvalificerar sig för fri standardfrakt. Vi kommer att leverera produkter baserat på det leveransalternativ du väljer vid kassan. Observera att arbetsdagar hänvisar till måndag till fredag, exklusive helgdagar.
När din beställning har skickats kommer du att få all nödvändig information för att kunna utöva din lagstadgade rätt till avbeställning eller för att returnera/byta dina produkter om det behövs. För ytterligare detaljer, se avsnitten om Returer och Avbeställningsrätt i våra villkor.
Fri leverans gäller endast för standardfrakt; nästa dags, express- och andra premiumleveransalternativ ingår inte i detta erbjudande. Vi strävar efter att leverera alla beställningar inom 3-8 arbetsdagar från datumet för kontraktet, även om exakta tidsramar kan variera beroende på plats och inte kan garanteras.
Inspektion Du bör inspektera produkterna vid mottagandet och kontrollera att allt som anges på leveransnotan ingår. Du kommer att anses ha accepterat beställningen om du inte meddelar oss (och returnerar produkterna i enlighet med dina avbeställningsrättigheter eller andra lagstadgade rättigheter (som hänvisas till i punkterna “Dina avbeställningsrättigheter” och “Dina andra lagstadgade rättigheter att returnera produkter” nedan).
Betalning Vi accepterar betalningar via Google Pay, Apple Pay, Visa, UnionPay, Mastercard och American Express. Betalningen kommer att debiteras och rensas från ditt konto vid den tidpunkt då din beställning skickas. Genom att slutföra betalningen bekräftar du att den betalningsmetod som används tillhör dig.
Observera att alla kredit- och betalkortshavare är föremål för valideringskontroller och godkännande av kortutgivaren. Om din kortutgivare avvisar betalningen eller inte godkänner den av någon anledning, kommer vi inte att vara ansvariga för några förseningar eller utebliven leverans av produkter.
Vi behåller det juridiska ägandet av alla produkter tills full betalning har mottagits. Om vi utfärdar en återbetalning av någon anledning kommer det juridiska ägandet av produkterna omedelbart att återgå till oss. Risken för produkterna övergår till dig vid leverans.
Frågor och klagomål Om du har några frågor om dessa Villkor eller vill kontakta oss för att klaga på något angående produkterna, vänligen skriv till oss på: